Прочетен: 32502 Коментари: 97 Гласове:
Последна промяна: 17.04.2010 01:09
Да смяташ, че глупостта ще се изкорени сама е равно на това да смяташ, че децата ще се възпитат сами.
Навремето имах остър конфликт с една съученичка и майка ми ме наказа сурово. Когато я попитах защо го прави при положение че съм права, тя ми отвърна с думите „защото си по-умна”, години по-късно ми ги припомни, когато се разделях с бившия си мъж. Та още от малка ме натовари с отговорността за това да преценям кой колко е умен и да решавам как да постъпвам. Разказвам ви това, защото искам да сте снизходителни към мен когато остро осъждам някой за нещо, то е просто защото го смятам за умен. Откакто съм в блога и си сърфирам из разни блогове с удивление и огромно удоволствие установих, че тук пишат и публикуват умове… не, по-точно мега умове, чиито познания могат да накарат всеки средно интелигентен човек да се чувства като текезесар от близкото минало, да се сниши или да се понамества на стола си сякаш е седнал без да погледне, че на мястото му вече се е настанил таралеж. Посещавам тези блогове и винаги когато искам да оставя коментар в някой от тях, изключително много внимавам какво казвам, как го казвам и какво конкретно казвам, въпреки че според теорията на майка ми аз съм по-простата и не би трябвало да нося отговорност за словата си. Защо толкова много наблягам на думата отговорност, сякаш някой е длъжен да носи отговорност за нечии действия или слова. Разбира се, че не! Но след като целта на всички, или поне повечето от тези блогове, е да предадат на другите познанията, които имат и разбира се да споделят мисли, нещо повече дори да спомогнат с познанията си да се образоват повече хора, то значи те имат предназначение. Публикациите са от различно естество, някои от които са добре направени анализи за политиката, състоянието на народната култура или търсене на исторически факти с цел всички да променим съзнанието си, да отворим светогледа си и в крайна сметка да променим общото си културно и духовно състояние. До тук всичко е така, както трябва да бъде, докато не се намесят коментарите. В коментарите често възникват спорове, преднамерени обиди и дори скандали. В това няма нищо ненормално когато хора с различен потенциал се сблъскат в словесен дуел. Скандалите обаче не са никак приятна гледка и за мен лично издават способността на българина да общува. Често четейки коментарите под някоя тема, попадам на подобни сблъсъци и в мен винаги изплуват онези думи „отговорността е на по-умния”. По тази причина не мога да не се запитам „носят ли интелигентните хора отговорност за състоянието на културата у нас, когато полагат достатъчно усилия за да предоставят знанията си на широк кръг от хора?”. Не би трябвало, нали? Ако обаче всичко се свеждаше само до писане и четене бих се съгласила, обаче когато става въпрос за обсъждане, пояснение, спорове и прочие вероятно носят. Но къде е справедливостта, хем да изнамираш, изчиташ, осмисляш и написваш информация за да предоставиш на желаещите да се образоват възможността да го направят, хем на всичкото отгоре и да трябва да им търпиш нападките, неразбирането, често пъти дразненето ей така за спорта и на всичкото отгоре да трябва да им обясняваш до припадък. Аз обаче мисля, че това е начинът да се вдигне нивото на общуване. Точно това мисля, че е начинът да се изкорени глупостта от живота ни, защото интелигентен човек да отвърне на грубостта с грубост е равно на това да набиеш дете, което те дразни. Да, то ще спре да те дразни за да не го отнесе пак, но никога няма да разбере какво в поведението му дразни хората. Това изисква огромна доза търпение, самообладание и енергия, която хората в този напрегнат живот не могат, не искат или не смятат за длъжни да отделят… е, при това положение би трябвало да спрат да се оплакват, че глупостта и простотията се ширят навсякъде. Тя сама няма да се изкорени и не защото не иска, а защото не може да се самоопредели като такава.
Me and the City - part 2
Един въпрос към безродните русороби, бу...
Поздрави, мила...много добре го каза. Спокойна нощ сега от мен и утре да си бодра за останалите коментари.
въпроса е как? Как да се справим с нея като не се излиза на глава понякога?
Аз лично не смятам, че поговорката "по-умния отстъпва" е добра, защо трябва да отстъпва, защото му свършва търпението ли???
17.04.2010 02:20
водещо при тях не е интелекта дори и да притежават интелект
той се оплита между чувствата и може би ги дърпа назад и води
дори до самоунищожение...
много по-ужасни са тези, високомерно интелектуални опитващи се
да ноложат своето его и доминират над другите...
всички сме различни и неповторими !
погледната листата на едно дърво и се опитайте да намерите две еднакви !
няма !!!
и последно ще река :
по водосточната тръба
бавно и тъжно с дрънчене
изпуска се една невидима надежда
която всеки момент ще се слее с дъжда
годините не мога да върна
времето е водопад
мечтите се превръщат в илюзии
няма ме чезна в прозрачност
неизбежна и губеща
романтичната песен на всички заблуди
младостта и тя е илюзия
душата не остарява дори не умира
само думите заглъхват
преди да се отронят в безкрая
губя се и се понасям с вятъра
поглъща ме времето
изчезвам
неизбежно е
в общи линии не можеш да повлияеш на никой, ако той не иска, но въпроса е ако той търси мнението ти, но те дразни с неразбирането си, би ли могло да се промени нещо ако положиш усилия и длъжен ли си да го правиш???
ако някой ми потърси мнението и не ме разбира, аз с биволско търпение му отговарям дотогава, докато ме разбере или докато поне не стигнем до консенсус. Трябва ли да зарежа този метод?
п.с. всъщност има и такива, които съм ги зарязвала по някое време, но в никакъв случай не сме затваряли вратите за общуване по-нататък...
За каруцата – ако има желание да разбере – да, но това са единици. А за блога "...щом четат, значи искат да научат нещо..." дали? И онези, които се припирарат за това кой е на първа и кой – не, и троловете, и рустам и онези, които с изнаят своето и не чуват никого, не са малко... малко ли са онези, които четат само за да бълват после простотии? Повечето наистина искат да научат нещо, но далеч не всички.
За каруцата – ако има желание да разбере – да, но това са единици. А за блога "...щом четат, значи искат да научат нещо..." дали? И онези, които се припирарат за това кой е на първа и кой – не, и троловете, и рустам и онези, които с изнаят своето и не чуват никого, не са малко... малко ли са онези, които четат само з ада бълват после простотии?
И всичките тези изброени, могат ли да се променят??? Интелигентните хора могат ли да поставят правилата и да намерят начин да вдигнат нивото???
Учителят
не трябва да се стреми
към създаването на строго затворено
общество.
Знанието
трябва да се споделя
внимателно - едва след строго
претегляне на неговите приложение и ефект
както върху получаващият го, така и
върху историческият ред.
Мисията е
да се помогне на повече хора
да осъзнаят
своята по-висша роля
в рамките на социума, който
заедно населяват.
Доколкото ми стана ясно, епицентърът на конфликта са арогантните коментари към умни публикации. И като следствие - размяната на реплики между културни хора и простаци.
Мега-умовете, които имаш предвид, са избрали за публикацията си формат, който предполага оставянето на коментари (т.е. диалог). Самият факт вече ги задължава, първо - да приемат коментарите като неизбежност и второ - да поддържат на ниво диалога с читателите (коментиращите имат лошия навик да се отклоняват от темата към нещо свое наболяло).
Друг начин за публикация е класическата страничка, където има съобщение, лична позиция и/или призив. Завършена идея вместо диалог. Тук простаците просто нямат шанс, защото за да те напсуват, трябва да положат усилия да публикуват своя еб-страничка. Такива, слава богу, засега липсват.
Като пример за страничка ще дам test-iq.hit.bg още и заради инфото в нея: по интелигентност българите сме на едно от последните места в света; измерено в реално време чрез онлайн-тест, който всеки може да премине по желание.
Водили сме дискусии с колеги, с единодушния извод, че извадката не е представителна, т.е. ниското IQ е на българския юзър на интернет, който скучае и е комплексиран, а не на българина по принцип.
Впрочем, блогът не е място за публикуване на научни съобщения или произведения на изкуството. Допускам, че авторите, съзнателно или не, търсят провокацията, емоционалния отклик, живия интерес и емпатията. За да накарат някого да се включи - значи са постигнали целта си. Дори по-добре агресията да прелива виртуално, отколкото в уличен и битов вандализъм.
ПП Присъединявам се и към предишните позитивни коментари.
Това е причината за съвета на твоята майка: не можем да втълпим на яростен човек или на наранен човек, че не са прави. Трябва да се отдръпнем и да изчакаме стихването на емоцията, за да имаме шанса да бъдем разбрани. Което не винаги е става, за съжаление!
МалкиятПринц е прав - затова са създадени правилата! И който не ги спазва е изхвърлен от "охраната"... Наистина по-ниският интелект, сведе ли ни до своето ниво, ни побеждава по неговите си "правила" защото е на "своя територия".
Всеки, претендиращ за интелигентност човек, знае къде е границата на полемиката с цивилизован тон и къде преминава в първосигнална реакция. И не прекрачва тази граница. И колкото по-висок е интелекта, колкото по-голямо е самоуважението на индивида, толкова повече е зачитането на право на мнение на опонента, внимателното изслушване и сдържаният и културен отговор...
Днес, в твоя постинг, ти си дала прекрасен пример как реагира умния човек!!! Поздрави за теб и твоята майка! И усмивки за хубав ден :):):)
За целта в блогосферата има различни степени на модерация, които по свое усмотрение може да използва авторът на блога. Може, например, да пуска само одобрени коментари; или пък да трие непристойни реплики. Може да се забранят анонимни отговори, както и отговори от нежелани потребители.
Вярно, непопулярни мерки, но без тях не би имало "елитни ресторанти" :)
въпроса е как? Как да се справим с нея като не се излиза на глава понякога?
Аз лично не смятам, че поговорката "по-умния отстъпва" е добра, защо трябва да отстъпва, защото му свършва търпението ли???
Добро утро!
Виждам, че сте изяснили въпроса с Малкият Принц, моето мнение се покрива с неговото, въпреки, че и аз като теб се увличам твърде по идеята, че ще бъда "разбран", но най-често това е безпочвена илюзия, а за нищожният брой изключения не бе трябвало да зарязваме останалите си възможности, защото така проваляме себе си.
В случая мнението ми по темата в краткия вариянт е:
' Каквото повикало -- такова се и обадило... '
Умните ще разберат, останалите ще има доста дълго да мислят... :D
Този фрагмент трябва да залегне в основата на универсалната характеристика за учителската професия...;)
В един по-предишен постинг дискутирах с kass <блог> като <движение>: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F
Сега ми идва идеята <блог> като <бренд>....
17.04.2010 10:45
Защо да се учудваме на инфантилно-истеричните им реакции, когато е напипана чувствителна струна?
kass, ти самата писа, че има различни прояви на интелигентност: математическа, словесна, емоционална, социална.... Нека да наричаме тези хора по-хуманно, предлагам "незрели". Много на място по-горе 6.allbi написа "защото има и чувствителни хора емоционални водещо при тях не е интелекта дори и да притежават интелект той се оплита между чувствата и може би ги дърпа назад и води дори до самоунищожение..."
Хората, набедени за "прости" са особено чувствителни (комплексирани) на тази тема. Подписвам се под твоите думи, че "Липсата на търпение, бурно несъгласие и прочие ще убият този стремеж, оставяйки у човека чувството, че никога няма да достигне това ниво и че не му е там мястото".
Предлагам просто да се снижи емоционалният заряд на коментарите. Колкото до авторите на блоговете, това си е на тяхната съвест. Поне в твоя блог безобразия не виждам.
http://kass.blog.bg/zabavlenie/2009/08/02/miryt-e-skuchen.373357
Прав си да ми направиш забележка, под "най-прост" имах предвид човек с малко познания по темата, но с претенции че мнението му е вярно.
Питам се обаче защо по-простичките ми изглеждат и по-спокойни и по-здрави.:)
Поздрави!
Такива хора ние не можем да ги научим на акъл, това е по възможностите единствено на живота, който от всички земни грехове наказва най-тежко глупоста и лакомията.
Умният би трябвало да знае какво може и как да го промени, от кое да се дистанцира и кое да остави само да си счупи главата. Но това не означава автоматично, че трябва да отстъпваме пред простотията, не - напротив.
С прости хора се общува по прост начин, за да им пробие през дебелокората черепна кора, това което искаме да разберат. :)
Така наречените" простаци" винаги ще ги има , те са плод на една по- ниска социална послойка, необразовани, социална им среда е до равнището на вегетиране..
И най- вече липсата на възпитание, което само родителите могат да дадат на подрастващите си деца! Аз ще помогна на такъв човек при нужда, но втори път няма да го направя , не защото нищо не е разбрал или защото съм искала да бъда оценена ..Няма да го направя защото тези хора им изнася винаги да получават наготово , без да се съобразяват с другите! Умните и интелигентните трябва да дозират, вниманието и отношението си към тях и да не позволяват да им се качват на "главата."А за манипулациите на интелигентните хора си много права..
Те действат според интересите си. Обикновено се правят от богати хора.Но това е друга тема, много интересна!
Такива хора ние не можем да ги научим на акъл, това е по възможностите единствено на живота, който от всички земни грехове наказва най-тежко глупоста и лакомията.
Вярно ли ми се струва, че и ти се смяташ за по-умен от останалите? :О
Донякъде си права, че вината за ширещата се простотия е на интелигентните хора. Но само донякъде. Склонна съм да се съглася с мнението на Малкия принц, синтезирано в коментари 8 и 11.
Относно сравнението с учителската професия - нека не прозвучи като оправдание, но не е виновен учителят, ако ученикът не може да възприеме знанията, или (по-страшно) - не иска да възприеме.
В първия случай детето може да не е достигнало необходимото ниво на психическо развитие, но системата не му дава избор. Тръгва на училище не когато е готово, а на точно определена възраст. Първи клас не се повтаря, а според последното тъпо решение на предишния ни образователен министър не може да се повтаря до четвърти клас. Какво става с децата, които не могат да се ограмотят в първи клас, защото просто не са готови? Ясно е - те ще бъдат винаги на опашката, все ще догонват и съответно ще губят самочувствие (ако изобщо са го добили) на знаещи и можещи. До момента, в който загубват изобщо интерес към учене и развитие и се озлобяват срещу знаещите и можещите...
С втория случай се сблъсквам ежедневно. Работя с ученици, които в повечето случаи идват на училище заради уверението за детските добавки и социалните помощи. За тях (и за родителите им) няма значение каква оценка ще получат. Дори да повтарят няколко пъти класа и в осми клас да са 16-17-18-годишни, за някои от тях е без значение. Скоро чух от един осмокласник, че предпочита да остане, за да е пак в същото училище. Да пояснявам ли какъв е преобладаващият етнически състав на моите ученици?
Извини ме, ако смяташ, че съм се отклонила от темата!
Хубав ден:)))
Нека си представим един богоизбран народ, сред който няма простаци, няма хамали, няма каруцари, всички са усмихнати и носят бели ръкавички. Някой ще ги обича ли? Веднага ще наскачат обидени и ще поделят света, да кажем на Ubermensch-и и Untermensch-и.
И така - до безкрай...
„Жив е той, жив е...”
Хр. Ботев
Аз знам – готов съм да допусна,
че може би е поумнял светът.
Възможно е, но глупостта
не се отменя със декрет.
И гений, и поет,
и сила, и изкуство
смутено правят път
на триумфиращата глупост.
...Експериментът „Хомо” не сполучи.
Експериментът не успя.
Господ погнусен приключи
своето участие
и избяга като глуха кучка
от сбърканите си изчадия.
И може слънцето след време да угасне.
Може да замлъкне и морето, и ефира.
Брада и на кьосето може да порасне.
Но никога простакът не умира...
Или, за да се върнем към темата на kass, нормалните хора изпростяват, вместо да поумняват. Честно казано, не вярвам проблемът с блоговете да идва от лумпени или роми, нито пък от гладни и болни. По-скоро това са сравнително образовани и интелигентни хора, на които им "избиват чивиите".
kass започва темата с думите: "когато остро осъждам някой за нещо, то е просто защото го смятам за умен".
и въпреки всичко не могат да покажат качествата си..Не могат да се наложат..Да намерят подходяща работа и да се реализират..
Тук все още нещата стават с близки и протекции. За това младите продължават да напускат родната.Това е ясно на всички.Не критикувам, но това са фактите..
За съжаление отношенията на " простаци " и интелигентни се пренасят навсякъде.. има ги и в интернет мрежата, блогове..и пр. А за нормалните хора, какво да ти кажа, много относително понятие.. за нормални приемаме тези" на които НЕ им избиват чивиите", които нямат собствено различно мнение от останалите..И колкото е по- страдащ и по -депресивен..толкова е по- нормално Тенденцията е такава..
Това са моите наблюдения..Лесно съчувстваме на човек изпаднал в беда, по- трудно е да споделим щастието му. За съжаление тогава се поражда завист и злонамереност. Възможно е моето обкръжение да е било такова до сега. Това много лошо говори за мен, наистина!
Вярно е и това, обаче, никой "простак" няма да влезе в един блог или фейсбук, ако не "надуши", че му е на нивото. Айде аз сега ще направя блог, където ще излагам общата или специалната теория на относителността, или пък теорията за егоистичния ген на Даукинс, или, или... и ще видим, кога ще се появи някой трол да обяви колко съм тъп. Просто тях това не ги засяга!
17.04.2010 17:55
Това е деликатно човешко отношение към себе си и към хората, с които общуваш..Това е изкуството да общуваш, без да злепоставяш собствената си уязвимост и тази на човекът, който ти се е доверил! Това е човешка слабост.
Наистина нищо лично,само споделям :)))
Тенденциозно е когато никой не те е молил за постинга ти, но ти все пак изрaзяваш позиция!
Конкретно! И нека не забравяме че всеки човек има правото да изказва своето мнение в случая на коментар..Щом мисли така нека да се съобразяваме внимателно, защото уважението му към него е нашето отношение към самите нас.
И още нещо, мен лично никой не може да ме обиди , ако аз не го позволя!
а ЗА ПРЕКРАСНИЯ ПОСТИНГ НА КASS, споделих мнението си.
P.S. В нито един момент не съм се стремял да те обидя (комплекси ли долавам)?
Приеми ги за комплекси, това е твое право. Ние сме различни хора и е нормално да мислим различно! Жалко, че не намерихме нито една допирна точка с теб. Искрено съжалявам за това. Изкуството да общуваш го владеят малцина.
Това са хора, които мислят мащабно , проявяват го в живота си и са извън всякакви комплекси!
Всичко добро :)
Наистина, престани с тези така явни комплекси, моля те! Предполагам, от словесните ти излияния следва да се заключи, че ти спадаш към малцината опознали тайните на комуникацията между хората, докато аз, направо по подразбиране, съм излкючен от кръга на посветените...
P.S. Позволи ми да отгатна- ти си родена преди 1970 година и на класното по литература в 9-ти клас си имала "Отличен 6+"
Само се успокой моля те,Мaravella ! Извинявай Kass ! Извинявай , че си позволих от твоя блог си да водя този безсмислен разговор!
Добре, мисля да приема извиниенията ти.
Kass, аз не ти се извинявам, защото просто няма за какво. Сигурен съм, че нашия задочен спор е допринесъл да разбереш доколко претенциите на някои от списващите в твоя блог се покриват с багажа им!
Освен , ако не сложиш един поне, след моя последен коментар към теб!
Естествено, че не сме равнопоставени- аз притежавам шестцифрена сума в брой (извинявам се на всички останали за личното отклонение), ти злобееш оn-line под псевдонима Миа!
Прост и искрен съвет- прекъсни Интернат връзката си за 6 месеца и опознай малко реалния свят- мисля, че може да ти бъде само от полза!
18.04.2010 00:45
''14. ka4ak - 10. hel - Благодаря, че си ми тафнал разказа! Значи няма да правим стогодишна война?!!!
15.11.2009 1
hel написа:
Нека повече хора го прочетат. Изкуството е велика сила и помага за събуждането, израстването и преобразяването ни! А такава картина наистина същаствува. :)))
С твоето име все такива мисли ми минават!И хубавата Елена говори много,а и става за много постове!Твоя пост показва че и картината може да говори и да я прочетеш!Kазваш:Изкуството е велика сила и помага за събуждането, израстването и преобразяването ни!
Не се различаваме в разбирането,но смятам че това важи за всичко което е сътворено от човека и неговия продукт е неговото послание към другите!За това термина ''СВОБОДНИ ПОЕТИ''не се отнася само за поетите,а поезията като флагман на изкуствата е синонима на свободната мисъл на човека!Изразяването има различни форми и по същество това са послания към другите!Разбирането или не разбирането е лично,а след това и групово и т.н.Но само човек,без мисли в главата си не е СВОБОДЕН ПОЕТ, но няма и да е ЧОВЕК!''
Иве,ти си от малкото които с лекота четат картини,музика,текст и между редовете,благодат си и направо си си съкровище!:)))
18.04.2010 01:42
ей, monarchism, аз предпочитам морален човек.. само дето такъв може да е прост, но истински простак? - няма начин
Благодаря още веднъж на всички...
Смятам, че това са две взаимноизклчващи се неща :)... Интелигентен и начетен човек са две различни неща... :):):)
Абсолютно съм съгласна с това за страха. Толкова е неприятно да общуваш с човек, който арогантно се обръща към теб и се налага, че наистина оставаш с чувството, че е абслютно безсмислено да продължаваш да си причиняваш това като продължаваш разговора. Изисква се изключително здрава психика за да съумееш да го пречупиш и отвориш мислите му към по-друг формат на общуване и светоглед...
Много ми хареса филма "Списъкът на Шиндлер" заради цялостната промяна на мисленето на героя. Силно вярвам, че хората са способни да се променят. В Библията има един разказ за един римлянин, който е натоварен със задачата да намери тялото на Христос и с това да убие вярата на християните, че той е възкръснал. Накрая самия той повярва...
При това положение е абсолютно безсмислено каквото и да е общуване с тах :):):)... В общи линии, ако по-знаещия не е в състояние да наложи правалита на общуване, не е полезно за него да принизява нивото си...
Честно казано, към момента не бях дори влизал в блога ти, а репликата ми беше базирана на твоето предишно мнение тук, в темата.
След като погледнах блога ти, мога само да съжалявам, че не разбирам тази "мерена реч", не знам по каква щура аналогия ми прилича като да пишеш в excel-овска таблица... Може да се чете, но уморява. Както казваш и ти, Наистина нищо лично,само споделям :)))
Всичко с мярката си:)))
И поздрави и усмивки, Касс.
Поздрави Стеф!
Точно така - дискриминираме жертвите й!!!
19.04.2010 15:31
- Защото иначе няма да си простя за това, че съм знаел, а не съм казал.
За своето убеждение той плати с живота си по-късно.
- Защото иначе няма да си простя за това, че съм знаел, а не съм казал.
За своето убеждение той плати с живота си по-късно.
Разбирам, но човек носи отговорност и за това, което може да направи не само в момента, но и в бъдеще. Бруно и Галилей дават двата диаметрални полюса на проблема. Разбира се, тълпата, дошла да гледа изгарянето на еретика, е нещо съвсем различно и от двамата. За мен е важно, когато човек чувства, да пази усещанията си от крясъците на тълпата. Успее ли да съхрани усещанията си, ще съхрани и разума си. Не осъждам Галилей, че не е последвал примера на Бруно, защото е казал онова, което нямаше да може да каже, ако беше завършил на кладата.
Дали не се отдалечихме от темата? Днес няма фашизъм и инквзиция. Има лъжливи користни човечета, които безсрамно лъжат, че спасяват някого от фашизма.
Да, добронамереността променя всичко. Дори и да му липсва ключова информация, за да те разбере, добронамерения може би ще те приеме на доверие само от уважение към усилията, които вижда, че полагаш, за да му обясниш. Да не забравяме, че лошия случай е умишлено да ти губят времето.
Все даваш за пример филми. А те са също средства за манипулация.
Благодаря!
Не е измишльотина, можеш да провериш в Гугъла.
Абе много емоционална таз последната ти статия,бреее. И малко нервна, чини ми се.
Май усещам алюзия на авторката, че глупавите и заядливи коментари й пречат на интелигентните разкази?
Защото казваш, че нямало кантар на интелигентността , макар че хората са го измисли отпреди 50 г.
И най-усрешната образователна система - американската го прилага в базата на своята парадигма. Там е и "ключът от бараката"
Или така е по-удобно?
А аз просто исках да ти кажа, че простотията ще се пребори в онзи момент, когато въпродния кантар стане част и от нашето образование. За съжалени от снощи стана ясно, че и с двойки ще се минава в следнащия клас.
П.П. В САЩ училищните паралелки са 2 типа. А и В. В първия учат само ученици с АйКю до 82. Тези с по-високо ги събират в друга паралелка.
Хубава вечер!
Ако държим да сме прецизни (интелигентни) Quotient не значи коефициент.
Терминът е статистическо понятие и обозначава само нормалното разпределение на определено измерване сред популацията. Намалявайки под 100% означава "сред малцината по-лоши", над 100% - "сред малцината по-добри". Каквато и извадка (популация) да вземеш, теоретически това разпределение се запазва. То не прави оценка за качествата на отделния индивид, а за неговото съотношение спрямо някаква средно изчислена стойност.
И разбира се, това не отразява в никаква степен нравствеността на отделния индивид, нещо, което kass има предвид, според мен.
2. Любим линк
3. нещо, което всеки трябва да прочете
4. Културно наследство в риск
5. Буркан от Майонеза
6. Защо Русия и Украйна никога няма да се разберат!
7. Цървули и ботуши
8. енергини вампири
9. 1-000
10. Евгений войн
11. да се прочете от всеки!
12. Руанда - страната, където командват жените
13. някакъв човек
14. древни библиотеки
15. На българските държавници